Featured Post

Live tracking: see how I am doing it!

1,330 kms | 36 K vertical meters Tomorrow, August 10, start my sport challenge of the year. You can read all the details about it here .  Fo...

SUNNY AND DRY

IMG_3088
136 kms | 4 h 47 m | 28.5 km/h | 141 avg hr | 2419 kcal

To contrast the ride last sunday and even the luck ride on Wednesday, today was a sunny day with very little wind. Finally feels like spring is here. 9 degrees celsius and a great ride criscrossing the region. I left home without any plans other than ride around 140 kms and decided on the fly where the turn. Manage to go all the way up to Amsterdam and back in a lot of nice loops.

I managed to keep speed around 30 to 33 kms/h with a heart rate of around 155 bpm (zone 3). The only bad part was getting lost around Ouderkert ad Amstel and loosing lots of time to find the way back, which brought the average speed down.  Anyway, feeling good with the result.
Para contrastar com o treino do último fim de semana e da volta de quarta-feira, hoje foi um dia de sol e com muito pouco vento. Finalmente a primavera começou com 9 graus hoje e eu fiz uma volta ao redor da região. Eu saí de casa sem muito rumo e fui virando meio que no achomêtro. Acabei indo até Amsterdam e voltei com vários loops bem legais.

Eu consegui manter uma velocidade média entre 30 e 33 km/h com um ritmo cardíaco de 155 bpm (zona 3). A única parte ruim foi me perder ao redor de Ouderkerk ad Amstel e perdi muito tempo procurando o caminho certo, o que baixou a velocidade média. De qualquer forma estou satisfeito com o restultado.

image

KING’S DAY

image
60 kms | 2 h 09 m | 27.9 km/h | avg hr 152 bpm | 1507 kcal

King’s Day is  bank holiday in Holland. The daughter is not home and wife has an early morning appointment. What one does? Goes riding, of course! The weather forecast for today was pretty bad but there was a little window of “dry” opportunity between 7 and 12 and I couldn’t miss that.

Left home at 7:45 and did a good 2 hours ride in the lekdijk, witha constant cross wind. It was a great way to have a punchy short ride, keeping the heart at low zone 3. Apart from a flat tire in a one third of way, the ride was great. I could see the dark clouds either ahead or behind me, but scaped all rain. The legs were kind of heavy but I could keep a good cadence.

The road was moist on the way out and completely wet on the way back, which means I just missed the heavy rain. Lucky bastard today…
Dia do Rei é feriado na Holanda. Como a filha foi dormir na casa de um amiguinho e a esposa com um compromisso cedo, o que há prá fazer? Sair prá treinar, claro! A previsão do tempo para hoje era muito ruim, mas de última hora apareceu uma janela de algumas horas sem chuva entre as 7 e as 12 e eu não podia perder.

Saí de casa às 7:45 e fiz uma volta de um pouco mais de duas horas através do Lekdijk, com um vento cruzado constante. Uma forma boa de maximizar o curto tempo, mantendo o ritmo na zona 3. Aparte de um pneu furado, foi uma volta boa. Dava prá ver as núvens ao redor mas escapei da chuva. As pernas estavam pesadas mas ainda assim consegui manter um ritmo razoável.

A estrada estava húmida no caminho de ida e completamente encharcada na volta, o que significa eu escapei mesmo de uma chuva pesada. Sortudo hoje… 

WHAT WE DO FOR FUN

arnhem team ride
126 kms | 4 h 43 m | 134 avg hr | 26.8 kms/h | 2389 kcal

The team has stopped. Someone got a flat tire. Right at that moment, it start hailing heavily. We all hurdle together as penguins and try to protect our faces and ears from the painful ice needles.  Stuart look at me and say: no point in stressing, right? My answer: Nope, that is what we do for fun. If you stress about your hobby, when are you going to relax?

So, this was the moto of the day: relax about the painful hail storms that hit us during our team ride on Arnhem. Nothing you can do about it. Just keep riding and try not to get dropped on the posbank climbs… My legs were not firing on all cilinders during the climb, so I stayed with the mid group and tried to stick to the main group.

It was an good ride with a big group and a good test of the legs. Keep on riding and enjoying it. Next time with the fast group…
O time parou. Alguém teve um pneu furado. E naquele exato momento começou uma geada forte. Nos juntamos como os penguins fazem, numa tentativa de proteção do rosto e orelhas contra as agulhas de gelo. Stuart olha prá mim e diz: não tem muita lógica em stressar, não é?! Minha resposta: não. Isso é o que fazemos para nos divertir…

Esse foi o slogan do dia: não se estresse contra a dor das tempestade de gêlo que foram constantes durante o dia no treino de Arnhem. Nada a fazer. Só continue pedalando e tentando não ser deixado para trás pelo grupo nas subidas do Posbank… Eu não estava com as pernas muito boas, por isso fiquei com o grupo de velocidade média.

Foi um treino bom com um time de quase 50 pessoas e bom teste para as pernas. No  próximo treino do time vou tentar o grupo rápido…

image

CRAWLING BACK HOME

image
176 kms | 6 h 30 | avg speed 27.5 km/h | 3500 kcal

Left alone, I more often than not make a decision that proves to be very stupid. That is why family, friends and a team are vital to keep us in the right path. Once a year I made one of those decisions and fail spetacularly.

Today I was alone and made a decision to go from home to Arnhem and back: 176 kms of which 120 kms were fun and the rest was a slow craw back home against an annoying headwind, snow, hail, rain and a general lack of energy. Had even to stop to get a coke in a gas station to be able to continue.

And to make matters worse, I forgot to charge my Garmin and it went out with 53 kms to home. What left me without any idea of effort, time passing, distance, etc. You can see on the top map where it went off, in the red line.

Long and hard day in the saddle. Training for performance biking is not always fun but it is important to face days like this to build up mental toughness. But at least I didnt get any cramps as it happen in last weekend Veenendaal-Veenendaal. So, I must be getting better…
Se me deixarem sozinho, eu frequentement tomo uma decisão estúpida. Por isso família, amigos e um time são essenciais. Uma vez por ano eu tomo uma dessas decisões e falho de forma espetacular.

Hoje eu estava sozinho e tomei a decisão de fazer um treino longo de casa até Arnhem e volta: 176 kms dos quais 120 foram divertidos e o resto me arrastando para casa contra um vento contra, chuva, neve, geada e sem energia prá pedalar. Tive até que parar num posto de gasolina para comprar uma coca-cola  para poder continuar.

E prá piorar as coisas, eu esqueci de carregar a bateria do Garmin e ele desligou-se faltando 53 kms. Me deixando sem nenhuma idéia do esforço, duração do treino, distância, etc. Dá prá ver no mapa onde a linha vermelha pára.

Um dia muito longo e duro na bicicleta hoje. Treinar nem sempre é divertido, mas é importante encarar dias como esse prá criar força mental. Como consolação, eu não tive câimbras como nos últimos 20 kms da corrida da última semana. Então alguma coisa deve estar melhorando.

MIXED FEELINGS

image
75 kms | 2 h 41 m | avg speed 28 km/h | avg hr 145 | 6.680 kcal

Now that we have just short of 100 days for the L’Etape du Tour, I went today to Arnhem to train climbing in the elevations around the Veluwe national park. The weather forecast was for a sunny warm day and we wanted to go for around 90 kms to still have time to g0 back and watch the Rond from Flanders on TV. But the plans needed to changed due to very annoying rain and a nasty crash.

See more after the link.
Agora que só faltam um pouco menos que 100 dias para o L’Etape du Tour, eu fui treinar hoje nas ladeiras de Arnhem e do parque nacional Veluwe. A previsão era de tempo bom, seco e sol, chegando a vinte graus e planajei com outros dois colegas uma volta de 90 kms. Prá dar tempo de voltar prá casa e assistir a Flanders na TV. Mas outra vez os planos mudaram por causa da chuva e de um acidente.

Dá uma olhada depois do link.