Featured Post

Live tracking: see how I am doing it!

1,330 kms | 36 K vertical meters Tomorrow, August 10, start my sport challenge of the year. You can read all the details about it here .  Fo...

RIDING BETWEEN CLOUDS

 1-016efab9a5a5fa912fdb3ae08abfc680ee767c6d12
154 kms | 6 h 04 m | avg speed 25.4 km/h | avg hr 137 bpm | 2.813 kcal

Today was a great training ride with the team that is going to participate on the Tour du ALS on May 28th. We were around 15 guys that went to South Limburg and rode a tough 154 kms thru lots of climbs and managed 1.748 vertical meters. And the best thing is that we avoided most of the rain that was slashing the area. As one of us said: riding between clouds and dodging rain.
  Hoje foi um grande treino com o time que vai para o Tou du ALS no dia 28 de Maio. O time dessa vez teve 15 pessoas para uma volta no sul de Limburg para uma volta de 154 kms e através de várias ladeiras pesadas, com um total de 1.748 metros verticais. E o melhor foi que a gente escapou da maioria da chuva que estava caindo na região. Como disse um colega: treino entre as nuvens e fugindo da chuva.


TEAM RIDE & GARMIN FIASCO

1-01f8b3aa12c551b8dc5630c4b7be0b6553274cc402 
151 kms | 5 h 19 m | avg speed 28.4 km/h | avg hr 147 bpm | 3.067 kcal
Today was the third team ride from the Nike team and we had a group smaller than usual due to people recovering from the Amstel Gold Race sportive from Saturday. But what we lack in numbers and got in speed and fun riding. Great weather with sunny skies and a very scenic route make a great Sunday.

  Hoje foi dia do terceiro treino da Nike deste ano e nós tivemos um grupo pequeno desta vez devido a corrida para amadores Amstel Gold Race do sábado. Mas o que não tivemos em números tivemos em velocidade e diversão. Um clima quase perfeito, sol brilhando e uma rota bastante fotogênica para um Domingo fantástico.

FIRST EVENT–SUN AND RAIN

image
140 kms | 5 h 17 m | avg speed 26.6 km/h | avg hr 149 bpm | 2.930 kcal

Today was the day of the first bike event of the year: Veenendaal – Veenendaal.  140 kms race with around 3 thousand cyclists right in the center of Holland. It was a mixed emotion day: nice first 100 kms with sun and good speed and team morale. Followed by the next 40 kms of  heavy ice cold rain and miserable conditions.

Se more details after the jump.
  Hoje eu participei do primeiro evento do ano: Veenendaal – Veenendal. Uma corrida de 14o quilômetros com 3 mil participantes no centro da Holanda. Foi uma dia de sentimentos mixtos: os primeiros 100 kms foi com sol, boa velocidade. A segunda parte, com os últimos 40 kms, foi embaixo de uma chuva muito forte e gelada.

Dá uma olhada nos detalhes depois do link.

SUNNY & QUICK

1-01bf6079c0fbe8b5f4d0e67b31dfa7a803a1e3d3e1
120 kms | 4 h 06 m | avg speed 29.2 km/h | avg hr 149 bpm | 2.280 kcal

What a great ride today. Sunny, cold but almost no wind. It was great to push non-stop for the full 120 kms on just beginning of zone 3 and keep speed above 30 kms/h. And even better, that it wasn’t a round trip which sometimes gets predictable. New route, great weather and better condition. Can’t ask for me.
Um dia excelente na bike. Sol, frio mas quase sem vento. Foi um treino forte sem parada por 120 kms mantendo o ritmo cardíaco na zona 3 e manter a velocidade acima dos 30 km/h. E melhor ainda, não foi uma volta, mas uma linha direta. Nova rota para o sul da Holanda, grade clima e condição melhor. Nada mal.


RAIN & WIND

image
50 kms | 2 h 02 m | avg speed 26.6 km/h | avg hr 151 bpm | 1.730 kcal

After two weeks not getting on the bike due to a flu with high fever, I went out today to a  very wet and windy ride. Saturday was already a rainy day but the forecast for Sunday was for strong wind but dry between 9 am and 14 am. As the satellite picture above shows (the little dot is where I live), it didn’t happen like that.
  Depois de duas semanas sem treinar na bicicleta por causa de uma gripe com febre forte, eu saí hoje para uma volta com muita chuva e vento. Ontem o dia foi chuvoso mas a previsão para hoje era de vento mas sem chuva entre 9:00 e 14:00. Como a figura acima mostra (o quadrado é onde eu vivo), não foi bem assim…

PASSO GAVIA



Video of the climb of Passo Gavia from Bormio. Done it in September. It is to this day one of the most beautiful climbs I've done.

TEAM RIDE

image
115 kms | 4 h 16 m | avg speed 27 km/h | avg hr 148 bpm | 2.846 kcal

Today was the second team ride from the Nike group. It was a nice strong ride in a cloudy and cold weather but that stayed dry. The team was quite big with around 35 people and the ride was fast and fun with a couple of climbs, some of them that I didn’t even know yet. Quite a surprise…
  Hoje foi dia da segunda volta com o time da Nike. Foi uma volta muito legal com um time forte em um dia nublado e frio. Mas seco. O time desse ano é bem forte e 35 pessoas apareceram para uma volta rápida e com algumas subidas, algumas inclusive que eu não conhecia…

SPRING IS IN THE AIR

1-015a2f0ea70ce34e3be03991fb284ed83bd5c45204
93 kms | 3 h 39 m | avg speed 25.5 km/h | avg hr 138 bpm | 1.888 kcal

First day of the year with a great weather: sunny and warm(ish). The day started the day in 6 degrees but it went all the way up to 15 degrees celsius. A great day to stick to fat burning zone 2 training and to enjoy the scenery of a very well selected route.
  Primeiro dia do ano com clima quase perfeito: sol e quase quente. O dia começou com 6 graus celsius mas rapidamente chegou aos 15 graus. Foi um treino muito bom para manter na zona 2 e queimar calorias e aproveitar o cenario.

WIND AND LLAMAS

image
85 kms | 3 h 14 m | avg speed 26.2 km/h | avg hr 145 bpm | 1.924kcal

This weekend the training was today in the afternoon instead of the traditional Sunday early morning. That was good because I avoided the close to zero temperatures and the weather was brilliant: sun shinning and strong wind. Perfect for training. Esta semana eu treinei hoje à tarde em vez do tradicional Domingo de manhã cedo. Foi bom porque evitei temperaturas perto do zero e clima estava perfeito: sol brilhando e o vento estava forte. Um dia pefeito para treinar.

FROZEN

toblog 
53 kms | 2 h 11 m | avg speed 24 km/h | avg hr 147 bpm | 1.337 kcal

Another very cold day on the bike today. I left home at 8:30 and the ground was totally frozen. Have to be very careful which slow down the average speed quite a lot. Despite that it was a nice ride with no wind and beautiful sun.
  Hoje foi outro dia de muito frio na bicicleta. Eu saí de casa às 8:30 e o chão estava congelado. Tive que tomar muito cuidado o que fez a velocidade média baixar muito. Apesar disso foi uma volta legal sem vento e com o sol brilhando.

ICE COLD WIND

1-IMG_1703
50 kms | 2 h 04 m | avg speed 25.5 km/h | avg hr 149 bpm | 1.260 kcal

Sunny dry training day today. Still lots of ice on the side of the road but the actual roads and cycle paths were quite clean and I could take the race bike instead of the mountain bike as planned originally.  Good ride on heart rate zone two and against quite strong head wind most of the time.
  Domingo de inverno com sol. Ainda há bastante gelo ao lado da rua, mas as ciclovias estão limpas e eu pude sair com a bike de estrada em vez da mtb como tinha planejado inicialmente. Um bom treino na zona cardíaca 2, entre 148 e 155 bpm , contra um forte vento gelado.

STELVIO ON TACX

image
Harder than in real life.

OFF-TOPIC: LISTENING MUSIC

image
After I’ve completed the training today I’ve done something I haven’t in a long time: stayed alone and listened to a couple of albums. Not put music on while I was doing something. No, that is something else. What I mean is turn on the music and just listen while I seep a nice cup of coffee. I had almost forgotten how good I feel and how much I really like to listen to music alone.

Curious what I was listening, check after the link.
  Depois do treino de hoje eu fiz uma coisa que fazia muito tempo que não tinha uma chance: escutar alguns discos sozinho. Não quero dizer colocar música prá rolar enquanto faço outra coisa. Não. Quero dizer colocar música e escutar o disco inteiro enquanto bebo um café do bom. Eu tinha quase esquecido como eu gosto de fazer isso e como me sinto bem.

Tá curioso o que eu estava escutando, dá uma olhada depois do link.

COLD, SUN & RAIN

1-014744af8edc295072d6ea7b3368644d29b455ef0d
60 kms | 2 h 15 m | avg speed 26.9 km/h | avg hr 151 bpm | 1.836 kcal

Two weekends ago, to be more specific, on the Jan 18th, I went to a extra long bike ride for this time of the year. Peter and I did 145 kms on a 2 degrees rainy day and we froze ourselves to the limit. So much I had to helped by wife and daughter to undress when finally manage to drag myself home. The hands were not functional and apparently the brain neither. This weekend I went out again…
  Duas semanas atrás, no dia 18 de janeiro mais precisamente, eu dei uma volta extra longa para esta época do ano. Peter e eu fizemos 145 kms em um dia de 2 graus com chuva. E nos congelamos ao limite. Tanto que tive que ter ajuda da mulher e filha para tirar a roupa quando finalmente arrastei a carcaça congelada para casa. As mãos não estavam funcionando mais e aparentemente nem o cérebro. Saí hoje outra vez…

TOUR DU ALS 2015

Ga door met mijn strijd
2015 campaign: keep on with my fight

On the last January 14th the ALS foundation in Holland launched the 2015 campaign around the whole country. With the moto “keep on with my fight” the campaign is bringing attention to both the fight against the disease and asking participants to the Tour du ALS. The news this year is the way longer distance, which is going to be extra hard and a even harder challenge to us.

Take a look into the details after the link, including the new kit.
  No último dia 14 de Janeiro a Fundação do ALS da Holanda lançou a campanha de 2015 em todo o país. Com o slogan de Siga com minha Luta, a campanha quer atrair atenção para a luta contra a doença e para a arrecadação de fundos que os participantes do Tour du ALS irão fazer. Para os participantes, a novidade é a distância que vai ser ainda maior e um desafio ainda maior.

Dá uma olhada nos detalhes depois do link, incluindo o novo kit.