CRAWLING BACK HOME

image
176 kms | 6 h 30 | avg speed 27.5 km/h | 3500 kcal

Left alone, I more often than not make a decision that proves to be very stupid. That is why family, friends and a team are vital to keep us in the right path. Once a year I made one of those decisions and fail spetacularly.

Today I was alone and made a decision to go from home to Arnhem and back: 176 kms of which 120 kms were fun and the rest was a slow craw back home against an annoying headwind, snow, hail, rain and a general lack of energy. Had even to stop to get a coke in a gas station to be able to continue.

And to make matters worse, I forgot to charge my Garmin and it went out with 53 kms to home. What left me without any idea of effort, time passing, distance, etc. You can see on the top map where it went off, in the red line.

Long and hard day in the saddle. Training for performance biking is not always fun but it is important to face days like this to build up mental toughness. But at least I didnt get any cramps as it happen in last weekend Veenendaal-Veenendaal. So, I must be getting better…
Se me deixarem sozinho, eu frequentement tomo uma decisão estúpida. Por isso família, amigos e um time são essenciais. Uma vez por ano eu tomo uma dessas decisões e falho de forma espetacular.

Hoje eu estava sozinho e tomei a decisão de fazer um treino longo de casa até Arnhem e volta: 176 kms dos quais 120 foram divertidos e o resto me arrastando para casa contra um vento contra, chuva, neve, geada e sem energia prá pedalar. Tive até que parar num posto de gasolina para comprar uma coca-cola  para poder continuar.

E prá piorar as coisas, eu esqueci de carregar a bateria do Garmin e ele desligou-se faltando 53 kms. Me deixando sem nenhuma idéia do esforço, duração do treino, distância, etc. Dá prá ver no mapa onde a linha vermelha pára.

Um dia muito longo e duro na bicicleta hoje. Treinar nem sempre é divertido, mas é importante encarar dias como esse prá criar força mental. Como consolação, eu não tive câimbras como nos últimos 20 kms da corrida da última semana. Então alguma coisa deve estar melhorando.

No comments:

Post a Comment