100 KMS ALONE


104 kilometers lonely ride today in a very windy but sunny day. Good results with 100 kms done in 3 hours and 37 minutes mostly done on top of the dike called Lekdijk. Beautiful and scenic views and lots of head and cross wind. Good preparation for the 160 kms of the Vacansoleil 4 Challenge of Saturday. 104 quilômetros rodados sozinho hoje em um treino  com muito vento mas com sol. Bom resultados com os 100 kms completos em 3 horas e 37 minutos na maioria parte do tempo em cima do dique Lekdijk. Região muito bonita e totalmente exposta aos ventos. Uma boa preparação para a corrida do Sábado: 160 kms of Vacansoleil 4 Challenge.


As I was going to ride alone today I decided to try a new route, at least partially, and went all the way down to Lopik when I entered the Lekdijk dike and followed it all the way down to Culemborg and then Gorichem. The main milestone for me was to complete the 80 kilometers in less then 3 hours and I did it in 2 hours 55 minutes. A good result and it means that I'm starting to get in shape.

For anyone willing to ride around this area, I recommend it if you wish to be alone and don't see many cyclists around. Big part of the day I was the only cyclist on long stretch of roads and that was very good for training as you can focus on your performance. I've kept my heart rate around 155 and cadence around 75 rpm to build up muscular endurance. Average speed: 27.5 km/h.

It was also good preparation for this Saturday ride in Breda as part of the Vacansoleil 4 Challenge that will be mostly flat but surelly very windy. That is a replacement for the Klim Classic that I skipped this year due to the bad asphalt of the back roads in Belgium (that wouldn't be good for my back due the violent and constant vibration). It is going to be 160 kms with around 4 thousand cyclists. It will be the longest I've riden so far in the year and I'm really curious to see how my back will react. Luckly I won't be alone!
Como seria um treino sozinho eu decidi fazê-lo em uma nova rota e desci até Lopik para pedalar por boa parte do dique até a cidade de Culemborg e depois descer até Gorichem. O objetivo principal do dia era manter performance constante e fechar os 80 kms abaixo de 3 horas. Consegui fazer em 2 horas e 55 minutos. Um bom resultado que mostra que minha condição físicia está voltando lentamente.

Se algúem estiver por esta área, eu recomendo essa rota abaixo que é perfeita para treinar sozinho. Eu não vi muitos ciclistas. Boa parte do dia eu era o único ciclista em longas retas o que é bom para concentrar na performance. Eu mantive meu ritmo cardíaco por volta de 155 bpm e ritmo de 75 rpm para criar resitência muscular. A velocidade média foi de 27.5 kms/h.

Essa foi uma boa preparação para a corrida do Sábado em Breda que é parte do Vacansoleil 4 Challdenge. Essa corrida é um substituto da Klim Classic que eu decidi não fazer esse ano devido as más condições das estradas na Bélgica (as vibrações constante devido ao mal asfalto não seria bons para minhas costas). Vai ser basicamente uma corrida plana e com muito vento. Serão 160 kms com outros 4 mil ciclistas. Vai ser a corrida mais longa até agora e eu estou curioso para ver como minhas costas vão reagir. Felizmente não vou estar sozinho!
dd

No comments:

Post a Comment