HARD AS NAILS

THIS GOOGLE PICTURE WAS NOT TAKEN TODAY! I WISH IT WAS...

Peter and I signed-up for an easy 160 kms on the flats of the North Brabant region. What we've got? 120 kms ride hard as nails: hard headwinds, stormy rains and mind numbing straight lines (of course against the wind) and quite some mechanical problems. At the end, no moment of relaxation and the whole 4 and half hours pushing the pedals, lots of pain in my back and a very uninteresting ride. 

Peter e eu esperávamos uma corrida de 160 kms fácil nos planos de Brabant Norte. E o que ganhamos? 120 kms de dureza: vento frontal forte, chuva forte e estradas longas e retas prá deixar qualquer um dormente e alguns problemas mecânicos. No final, não tivemos um momento relax em 4 horas e meia de esforço constante, bastante dores nas costas numa corrida não muito interessante.


We got to the race start place in Breda at 8:30, got our numbers and were ready to start at 9:45. This is a very small race organization and the start is a very simple inflatable arch, 3 stands with some tires, some Merckx bikes and something else I don't remember. Also, no official start and we just got going immediately.

And from the get go, headwind. We left Breda almost immediately and went to what I called urbanized country side: farms with very nice houses that don't look like real farms, crossed by roads that could be the same I take to work by bike. So, not many interesting things to see. Only when we hit the 50 kms marc we start getting into real farm roads. And in there, with the flat landscape and no protection against the wind we really had to work shifts.

At that time the horizontal rain was hitting us hard. I don't call it falling because the water was hitting us face first. The roads became also long strechts 10 kms long you couldn't see the end of it. Very discouraging when you had a hard headwind. Just after the 50 kms the gears of Peter bike stopped working. The cable for the back derailleur snapped which meant he could only use the tree gears from the front: very light, heavy and very heavy.

That meant also I had to stay in front of him for most of the rest of the day when the headwind was strong. And that cost a lot of energy. Because of that we also decided to cut the ride short and go for the 120 kms instead of 160 kms. The ride was not pleasant anyway and we just kept the speed in control to finish feeling okish.
At the end, it was a good training ride. I kept my heart rate around 150 bpm, the end of zone 2 for almost the whole day what is a very good way to build up endurance. But after getting home and sitting down on the couch the effects hit me hard: I'm exhausted. Much more than I expected to be.  
Chegamos ao lugar de partida em Breda por volta das 8:30, pegamos os números de participante e estávamos prontos para começar as 8:45. Esta corrida é uma pequena organização, com uma largada marcada por um simples arco inflável, 3 stands e não muito mais. E como não havia largada oficial, começamos imediatamente.

E já da partida encaramos vento frontal. Saímos de Breda quase imediatamente e entramos numa região que chamo de fazendas urbanizadas: fazendinhas com casas muito bonitas que não parecem fazendas, cruzadas por estradas que são iguais às que pego para ir ao trabalho. Somente quando chegamos aos 50 kms de corrida entramos realmente nas estradas entre fazendas grandes. E aí o vento ficou realmente forte, já que não havia proteção nenhuma.

Nessa hora a chuva estava horizontal e ficamos molhados em dois minutos. Nesse ponto as estradas também se transformam em retas longas de mais ou menos 10 kms que você não vê o fim. É muito entediante e desencorajante devido ao esforço constante contra o vento. Pouco depois do 50 kms as marchas traseiras da bicicleta de Peter pararam de funcionar. Somente as marchas da frente funcionavam, o que significava que ele só tinha 3 marchas: muito leve, pesada e muito pesada.

Isso também significava que eu tive que ficar na frente dele para protegê-lo do vento pelo resto do dia. E isso custa muita energia. Por causa disso também escolhemos seguir a rota dos 120 kms em vez dos 160. A corrida não estava nada agradável de qualquer forma e somente mantivemos a velocidade controlada para chegar no final sem se queimar completamente. No final, um bom treino que mantive o ritmo cardíaco por volta dos 150, o final da zona 2. Uma boa forma de ganhar resistência. Somente ao chegar em casa e sentar no sofá descobri o quanto a volta me custou: eu estou completamente exausto. Muito mais do que eu esperava estar.


dd

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