Well, I think I just realized why companies create prototypes and samples. As much we want to work on digital, nothing like seeing the real thing. I thought about the style, tested on photoshop but still it didn't work in real life.

Bem, eu acho que acabei de descobrir porque empresas fazem protótipos. Por mais que a gente queira tentar trabalhar só no digital, nada como ver a coisa realmente. Eu pensei no desenho, testei no photoshop e ainda assim não funcionou na vida real.




The design idea took e a lot of time, a doubted about colors, patterns, etc. Finally I've decided on a two colors approach. Very classic. But afraid that it would look bad, I decided to take a picture of the frame and worked in photoshop. I wanted to see how it would look like before starting painting. It looked good. Very good. 

So, I applied the first color and it looked good. Happy with the results, I masked the bike and applied the second color. Of course, because it takes 3 days to apply the layers of paint, I've could only remove the mask on the 4th day. And what a deception... The bike that looked good in my mind, good in photoshop, looked awful in reality. It looked like one of those plastic toys from Taywan... Very disappointed with the result!

So, rethought about it and decided to adjust. It is going still be on two colors but the design is different. Today, started again sanding it and painting it. It is going to take longer, but I prefer to end up with good quality and looking good even if it is going to take much more time...




Demorou bastante tempo para a idéia chegar. Eu estava em dúvida entre cores, padrões, desenho, etc. Finalmente eu decidi em um desenho de duas cores. Clássico. Mas com medo do resultado eu decidi jogar a foto do quadro no photoshop e trabalhar nela para ter uma idéia de como ficaria. Eu queria saber como ficaria antes de começar a pintar. E ficou bom, muito bom.

Então comecei a pintar e apliquei a primeira cor. Fiquei muito feliz com o resultados e fiz a máscara com o desenho que eu queria para a segunda  cor. Pintei e, como levam 3 dias para aplicar as camadas de tinta, eu só pude retirar a máscara no quarto dia. E que decepção... A bicicleta que pareceu muito bonita na minha cabeça e no photoshop, ficou horrível na realidade. Ela parece um daqueles brinquedos de plástico de Taywan... Estou muito desapontado com o resultado!

Então, depois de repensar no resultado eu recomecei a lixar e pintar de novo. Vai continuar sendo em duas cores mas com um desenho ligeiramente diferente. Vai tomar mais tempo mas eu prefiro que o resultado final fique bom e com qualidade, mesmo que demore...

No comments:

Post a Comment