Interval - Intervalo

After the Sunday ride this week was basically dedicated to Interval training. Monday and Wednesday was resting days. Tuesday I've done 4 intervals of 12 minutos with 2 minutos of resting in between. Low rpm and heart rate around 175 steady. It is a hard training but middle intensity. Thursday the training was of 4 intervals of 8 minutes. High rpm and high intensity. I've kept my heart rate at 170bmp for the first 5 minutes going up to 185 in the last 3 minutes. After the intervals, 4 minutes of resting and then 4 sprints of 30 seconds giving it all standing. I felt strong and confident in both days and recovery was actually fast.
The training is hard but it is suppose to bring me to the next level in 6 weeks. Just in time for the Steven Rooks race in May. Friday and Saturday are resting from the bike and Sunday is 147 kms ride that I want to beat my previous best time of exactly 6 hours.

Ah, and Sunday is the Tour from Flandres. It is a race that I want to see because I will climb part of it on the Steven Rooks...
|||
Depois da volta de domingo essa semana basicamente foi dedicada a treino de intervalo. Na segunda e na quarta-feira eu relaxei. Na terça-feira eu fiz treino de 4 intervalos de 12 minutos (com 2 minutos de descanso entre cada intervalo) com baixa rpm e coração por volta dos 175bmp. É um treino duro mas de relativa média intensidade. Na quarta-feira o treino foi de 4 intervalos de 8 minutos. Com alta rpm e alta intensidade. Os primeiros 5 minutos do intervalo eu mantive o coração por volta dos 170 e puxo até os 185bmp nos últimos 3 minutos. 2 minutos de descanso e repete. Depois do intervalo, 4 minutos de descanso e 4 sprints de 30 segundos. Nos sprints você dá tudo o que tem em pé na bicicleta. Me senti forte e confiante nos dois dias e recuperação foi muito boa.
Treino muito duro mas é suposto de levar um nível acima nas próximas 6 semanas. Amanhã e sábado é descanso e o plano é uma volta de 145kms no domingo. A idéia é bater o meu recorde de exatas 6 horas.
Ah, e domingo tem a volta de Flandres. Quero ver porque parte da volta eu também vou fazer no Steven Rooks...

No comments:

Post a Comment