TEAM RIDE PREVIEW

ONE OF THE VIEWS OF THE RIDE IN EIFEL


Next weekend we will be traveling to Germany to ride  around 110 kilometers in the hillly region of Eifel. It is a car  travel of 2 and half hours but it is totally worth as this is a  very nice and scenery area. But also a region full of long and  steep hills, good tarmac and not many cars. I'm really  curious to see how my back is going to react on 6 to 7 kms  climbs and fast downhills.

Neste domingo vamos viajar para Alemanha para um treino de 110 quilômetros na região chamada Eifel. É uma viagem de 2 horas e meia de carro mas que vale a pena já que a região é muito bonita, com subidas longas e íngremes, bom asfalto e sem muito tráfego. Eu estou realmente curioso para ver como minhas costas vão reagir a subidas de 6 e 7 quilômetros.



CLICK ON IMAGE TO SEE DETAILS OF THE RIDE

Last year in June we did 106 kms starting from the village of  Rott, 30 minutes of the Dutch border. The ride starts a  descend of 3% gradient followed immediately by a long 7  kms climb at 7% when the legs are not even warm yet. That  is going to be a shock to some people. After that is up and  down the rest of the day going in the direction of the lake  and back.

The main challenge of the day the are the long 7kms hill in  the middle of the ride with 9% max gradient  and the last big climb on the way back with 4 kms and a max  of 14% gradient after we rode 100 kms. There are other 3  hills around 4kms with a max of 9% inclination that we will  need to climb in both ways in the loop ride.

In total its going to be 34 kms of climbing and we will gain  around 1800 meters in altitude. Not too difficult but not to  easy. To put things in perspective this is more or less one  single mountain of the Etape du Tour last year. The weather  forecast is expected to be cloudy in the morning and  sunny/overcasted in the afternoon, going up to 15 degrees.  Perfect cycling weather!

The good news is that good part of the ride is also downhill.  And they are going to be fast ones. It is a good training to get  used to speed and cornering at high velocity. The tarmac is  perfect and the roads are wide, so you can let the bike roll  easily. My max speed last year was 73 kms/h and some of  the guys were even faster. The only thing to be careful about  is never to cross to the opposite lane as together with  cyclists the place will be packed with motorbikers and they  are fast.  

Em junho do ano passado fizemos um treino de 106 kms saindo da vila de Rott, que fica 30 minutos da fronteira com a Holanda. O treino começa com uma pequena descida de 3% seguida imediatamente de uma subida de 7 kms com 7% de inclinação.  As pernas não estarão nem quentes ainda. Depois disso é subida e descida pelo resto do dia.

O desafio maior vai ser uma ladeira de 7 kms no meio do treino com 9% de inclinação máxima e a última subida do dia com 4 kms e máxima de 14%. Mas isso depois de ter rodado popr volta de 100 kms. Há outras 3 ou 4 subidas que vamos fazer dos dois lados a maioria por volta dos 9% de inclinação.

Tudo isso vai dar um total de 34 kms de subidas e um ganho de por volta de 1800 metros verticais. Nada muito difícil mas também nada fácil demais. Colocando as coisas em perspectiva isso é mais ou menos uma única montanha do Etape du Tour do ano passado. O clima promete: nublado pela manhã e com o sol aparecendo à tarde. Mais ou menos 15 graus. Perfeito.

A boa notícia é que boa parte do treino também é ladeira abaixo. E elas vão ser rápidas. É um bom treino para fazer curvas em alta velocidade. O asfalto é muito bom, as estradas são largas e dá para deixar a bike rolar na boa. Minha velocidade máxima foi de 73 kms/h e alguns dos caras foram ainda mais rápidos que eu. A única coisa para ter cuidado é nunca invadir a faixa contrária. Já que com os ciclistas a região vai estar cheias de motociclistas. E eles são rápidos também.

photo credit: J Gees - Google panoramio

No comments:

Post a Comment