WINDY AND SUNNY TRAINING

Today was the last long ride before traveling to France to face the Mont Ventoux. 80 kilometers in 2 hours and 50 minutes in a very nice weather, windy and sunny day. Perfect for cycling.

Hoje fiz o último longo treino antes de sair para França e encarar o Mont Ventoux. 80 quilômetros em 2 horas e 50 minutos em um clima muito bom, com vento forte mas com sol. Dia perfeito.


Left home today a bit late because the idea wasn't to do a long ride. But a tempo short ride as preparation for the long ride of Friday. I started at 9:15 and the temperature was about 15 degrees. I wanted to keep my heart rate around 150 for most of the day but it was difficult at the beginning as I was riding alone. 

Fortunately just 20 minutes after the start I was overtaken by another cyclist going at a speed just slightly above mine. So I used him as pace maker to keep on going with the desired heart rate. To avoid sucking his wheel and making my life too easy, I kept a distance of 10 meters or so. 

And even better, for the next 50 kms he was going in the exactly same direction I was intending. From home to Maarssen, Breukelen, Hilversum and Losdrecht.  After that I was alone but at that point I was warmed up and could keep up by my own.

Another good thing was the windy. It was quite strong and I got cross wind for most of the day. That was good because gave me a constant resistance to keep the heart rate constant at the 150 marc. All in all a good training and I'm happy with the result of under 3 hours for a ride that wasn't intended as race or performance.

Saí de casa hoje às um pouco tarde porque a idéia não era uma super longa volta. Mas um treino curto de ritmo como preparação para a volta de Sexta-feira. Eu comecei às 9:15 e o tempo estava 15 graus. Eu queria manter o ritmo cardíaco por volta dos 150 bpm mas comecei com dificuldade porque estava sozinho.

Felizmente após uns 20 minutos eu fui ultrapassado por outro ciclista indo um pouco mais rápido do que eu. Então eu decidi usá-lo para manter o ritmo e manter o coração onde eu tinha planejado. Para evitar fazer minha vida muito fácil aproveitando o vácuo dele, eu dei uns 10 metros de distância.

E melhor ainda, pelos próximos 50 kms ele estava indo exatamente na direção que eu queria. De casa para Maarssen, Breukelen, Hilversum and Losdrecht. E depois disso para voltar para casa eu já estava "quente" e foi fácil manter a velocidade.

Outra boa coisa hoje foi o vento. Estava bastante forte e eu pequei boa parte com vento cruzado. O que é bom porque me deu uma resistência constante e me ajudou a manter o ritmo cardíaco nos 150 que eu queria. No geral um bom treino e eu estou feliz com  o resultado de 2 horas e 50 minutos em um treino que não era corrida nem de performance.

No comments:

Post a Comment