Because I bought a new bike I had to sold one of the old ones. That meant my trusted Ridley winter/commuting bike went away with the Vittoria Rubino Pro winter tires and i had to buy new winter tires for the Giant bike. The one that is going to face the elements in the next 6 months. Now that the bike has been installed with new tires i can say the process of choosing them has been an interesting one. Take a look after the jump about marketing, peer approval and my tire comparison. | Porque eu comprei uma bicicleta nova tive que vender uma das antigas. E lá se foi minha velha companheira Ridley com os pneus Vittoria Rubino Pro para inverno. E eu tive que comprar pneus novos para o inverno para a minha Giant. A bicicleta que vai enfrentar todo tipo de clima. Agora que a bicicleta está com os pneus novos posso dizer que a escolha foi um processo interessante. Dá uma olhada depois do link sobre marketing, pressão dos companheiros e minha comparação. |
THE TRUSTED RIDLEY IS GONE.
If one start looking for winter tires you see a lot of them on the internet. But in reality there are only two types to chose: expensive ones from famous brands like Vittoria and Continental or cheap ones from unknown brands. The seduction of buying the first ones is very big and peer approval is very important for cyclists. But does the branded ones make a difference if you going to use in mud, water and all kinds of dirt? I've used the Rubino Pro for good 2 years and it is a strong tire. Only had one flat tire in this time due to a big piece of glass washed to the road by rain. It is as smooth as you expect for a tire with treads for winter. However, the piece is going for between 30 and 35 euros. So, not exactly a cheap choice to trudge in mud and gravel. A couple of years ago a had a hybrid bike with a type of cyclocross tires from the Dutch store Halfords (not to confuse with the British one). The tires have big treads and are 32 mm. It fits perfectly my Giant TCR bike with 2 or 3 milimeters to spare. They are strong and will last a lifetime. They are not smooth and because they are only 60 tpi with hard bitumen side walls, they feel quite stiff. But never ever had a flat! And here comes the decision maker: they cost 12 euros. They don't have any glamour of Vittoria tires (or any brand) but they will last forever, kick the ass of any stuff that the water will bring to the road. So, decision made and fitted. Don't fall the marketing trap and peer pressure. | Se você começa a procurar por pneus de inverno vai encontrar uma montanha de opções. Mas na verdade, só há duas opções: os pneus caros de marca como Vittoria ou Continental ou baratos de marcas desconhecidas. A sedução de comprar o primeiro tipo e ganhar aprovação dos outros ciclistas é grande. Mas ter marca faz alguma diferença para quem vai pedalar contra lama, água e todo tipo de sujeira? Eu usei o Rubino Pro por dois anos e é um pneu forte. Tive somente um furo e foi por causa de um pedaço grande de vidro que a chuva jogou no meio da rua. É um pneu suave mesmo considerando que não é liso e é feito para inverno. Mas o preço de cada pneu está entre 30 e 35 euros. Não é exatamente uma opção barata para enfrentar lama. Há alguns anos atrás eu tive uma bicicleta híbrida com pneus de cyclocross da loja Halfolds. A holandesa e não a inglesa que s!ão diferentes. Os pneus têm perfil alto e são de 32mm. Cabem exatamente na minha Giant TCR com 2 ou 3 milímetros de folga. Eles são fortes e vão durar uma vida inteira. Eles não são tão suaves como os Rubinos porque são 60tpi e de bitumen. Mas eu garanto que não furam nunca. E aqui vem o ponto principal: eles custam somente 12 euros. Eles não têm o glamour dos pneus Vittoria (ou outra marca) mas eles vão durar para sempre e vão aguentar tudo o que tiver na estrada. A decisão foi tomada e os pneus instalados. Não caia no marketing e na pressão dos outros. |
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