Recovery ride. Recuperação

Today was recovery ride day. I went out with a couple of colleagues and we did 24kms easy ride. It took around 1 hour and we did 2 sprints and I almost couldn't keep up with the other riders because of yesterday training.
My legs were very heavy due to the heavy training of yesterday. I did 1h20m interval training with 10 minutes of warm-up and cool down and 1 hour full push. At the end I was completelly wasted. One thing that helped anyway was that yesterday I started again taking my recovery drink after intensive training. It really work because altough I'm feeling heavy, my legs are not really sore. Another thing is that I'm starting to discover that the hardest is actually the first half hour. Apparently, after this my heart get steady and I can keep going. What I can't do is stop before this half hour because the cycle will start again... Unfortunately the only way to prove this theory is when I'm in France. Because from now until then there is no climb that should take more then 10 minutes.

|||
Hoje eu fiz um treino de recuperação. Saí com um grupos de colegas e fizemos 24kms. Durou por volta de uma hora and fizemos dois sprints. Eu quase não consegui ficar com o grupo por cause do treino de ontem.
Minhas pernas estão muito pesadas por causa do treino de intervalo. Eu fiz 1h20m com 10 minutos de aquecimento e 10 minutos fácil no final com uma hora de força total. No final eu estava completamente esgotado. Mas uma coisa que me ajudou foi que ontem comecei a tomar meu líquido de recuperação especial para depois de treinos muito intensivos. O resultado é que apesar de minhas pernas estarem pesadas, elas não estão doendo.
Outra coisa que eu estou começando a perceber com esse novo treino é que para as subidas mais longas, meu coração e ritmo ficam mais estáveis depois da primeira meia hora. Depois disso eu posso seguir com menor sensação de esforço. O que não posso fazer é parar antes dessa meia hora, senão o ciclo tem que começar tudo do começo e eu acho que esse era o problema com as minhas tentativas de subir montanhas antes. Infelizmente eu só vou poder provar essa teoria já na França. Porque não há nenhuma subida até lá que seja mais do que 10 minutos...

No comments:

Post a Comment