MOUNTAIN BIKE IN NOORD BRABANT

NEW PLACE TO RIDE MTB AND TRAIN HARD

Today I went to Berkel-Enschot, in the south of the Netherlands (close to Tilburg) to meet a friend and go for a nice and demanding mountainbike ride. We completed almost 28 kms in a very wet and mushy terrain again and I pushed my limit good part of the time. Not due to lack of fitness, but lack of good preparation. Hoje eu fui bater no sul da Holanda, em Berkel-Enschot, uma pequena vila perto de Tilburg, para encontrar um amigo e dar uma volta de mountainbike que acabou sendo bastante puxada. Completamos quase 28 kms em um terreno lamacento e mole e outra vez eu puxei além do meu limite por grande parte do tempo. Não por causa de estar fora de forma mas porque não me preparei direito .



MUD AND SOFT GROUND = HARD RIDE

The first mistake was that I woke up later than plan and didn't have time to have a proper breakfast. When I get to Tilburg, I was hungry and ate a quick piece of pie to try to get the energy. But that wasn't enough and when we start riding I was still hungry. And you should never ride hungry!
We start slow riding towards the forest and once we got there things got fast and challenging really quickly. And I went out of energy very quickly as well. I was out of power and struggling as the friend started pushing really hard. I think he wanted to show off a bit as this was the first ride we did together. I kept on pushing the pedals and decided to ignore my heart rate monitor beeping like mad. The burning legs and the pounding heart in my earns was almost overpowering, but I wasn’t going to drop in the first time I ride with that guy. We went thru a flat but very technical ride and I'm glad I survived.
But to compensate, the area where we were was very nice. We rode in less than one third of the area that is covered by a forest and dunes. We didn't get to the sand dunes today, but will get there in the next rounds. The area is very beautiful and promises good riding with a possibilities of variation. There are a series of lakes, small paths and bridges to cross that adds to the charm of the place. The wild life is present all time and we even spot a eagle. I will come back very soon! Better prepared then.
O primeiro erro foi que eu acordei mais tarde do que planejado e não tive tempo de ter um café da manhã direito. Quando cheguei em Tilburg, eu estava com fome e comi um pedaço de torta para ganhar energia. Mas não foi suficiente e quando começamos a volta, eu ainda estava com fome. Você não deve nunca treinar de estômago vazio.
Começamos rolando tranquilos em direção ao bosque mas ao chegar lá as coisas ganharam velocidade e dificuldade. E eu gastei minhas energias muito rapidamente. Fiquei sem forças nas pernas enquanto o amigo puxava cada vez mais rápido. Eu acho que ele estava tentando se mostrar um pouco já que essa era a primeira vez que a gente treinou juntos. Eu continuei puxando pesado os pedais e decidi ignorar meu sensor cardíaco que não parava de bipar. Com as pernas queimando de esforço e a sensação que o coração ia sair pelos ouvidos, eu consegui me segurar. Não ia ficar para trás na primeira vez que treinava com ele. Fizemos uma volta forte, plana e técnica e eu estou feliz porque consegui sobreviver.
Para compensar, a área é realmente bem bonita. Treinamos em menos de um terço da área total to bosque que é coberta por floresta e dunas. Não chegamos às dunas de areia branca, mas com certeza vai fazer parte das próximas voltas. A região é muito bonita e promete bons treinos no futuro. Há uma série de lagos, caminhos pequenos no meio das árvores e pequenas pontes para as bicicletas, o que deixa a região ainda mais atrativa. Há animais selvagens e chegamos até a ver uma águia bem grande. Voltarei assim que puder e melhor preparado!

No comments:

Post a Comment